lördag 2 april 2011

Adastra = sommar- och sjuk-stuga

Permis från sjukhuset


Ja, sådan blev säsong 2010 när det visade sig att jag måste opereras om i mitten av juli. På bilden har jag permis från sjulkhuset. På min högra sida hänger morfindroppet och på vänster koksaltsdropp. Det var över 30 grader varmt och jag skulle opereras om på kvällen. Ganska tagen.






















Magnus byggde vidare i lugnt mak och under sommaren vi fick vatten, avlopp, gasol mm igång. Toan användes dock aldrig då motorn inte kopplades in så vi kunde inte ta oss till sugstationen.







Det roligaste som hände på sommaren var att vi märkte ut ett grund som ligger mitt i en fin ankarvik. Det blev med en illröd cykel och en uppblåsbar krokodil. 2011 funderar vi på att sätta ut en ö med drinkservering (grundet är en stor flat häll).










Som båt betraktad är hon alltså ännu inte använd även om vi bodde i henne i två månader (mycket fikande med nyfikna bekanta blev det). Varken motor eller segel har fått lufta på sig och resorna har varit två - från och till varvet - i båda fall bogserad.








Mot vintern 2010 var jag så återställd att byggeriet kom igång igen och till säsong 2011 ska vi äntligen få segla.

Välkommen till säsong 2011!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar